2016/10/08

sobota, října 08, 2016 | 8komentářů
štítky

Tessa Grayová se svými přáteli už nejsou v bezpečí ani v Institutu lovců stínů. Jejich záchranná mise je přivede blíž k pravdě o sobě samých. Kým Tessa vlastně je a k čemu byla zrozená? A komu se nakonec zaslíbí, když ji srdce táhne na dvě strany? 

 

Série: Pekelné stroje - druhý díl
Originální název: Clockwork Prince
Žánr: Historické fantasy
Rok vydání: 2016, 1.vydání org. 2011
Počet stran: 382
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Lenka Faltejsková


,,Jsme prach a stín."

Tessa Grayová našla domov v Institutu ve viktoriánském Londýně. Zde spokojeně a v bezpečí žije pod laskavým dozorem manželů Branwellových Charlotte a Henryho. Mimo ně zde také najdeme hodného Jema Carstairse, tajemství skrývajícího Willa Herondalea a nádhernou Jessamine Lovelaceovou. Nesmím zapomenout na komornou Sophie, kuchařku Bridget a kočího Cyrila
Po útěku zrádného Mortmaina, který touží získat Tessu do svých spárů, dostávají Charlotte s Henrym čtrnáct dní na to, aby ho našli, jinak připadne Institut jejich odvěkému rivalovi Benedictu Lightwoodovi, s jehož synem Gabrielem nemá náš Will moc dobrý vztah. Navíc z Madridu přijede Gabrielův starší bratr Gideon, který je snad ještě horší. 
Pátrání po Mortmainovi zavede Tessu, Willa a Jema až do Yorkshiru, kde na ně čeká nemilé překvapení. Hlavně tedy pro Willa..
William ze zoufalství požádá o pomoc mocného čaroděje Magnuse Banea
Tessa se mezitím sbližuje s Jemem, avšak nedokáže se rozhodnout, zda má radši jej nebo modrookého Willa. 
A navíc se pod střechou Institutu schovává špeh, na jehož odhalení je možná už příliš pozdě..


,,Všichni, které miluješ, zemřou."

Na tuto knížku jsem se těšila. První díl jsem četla na začátku ledna, i tak jsem si však podstatnou část příběhu pamatovala. 
Do knihy jsem se opět rychle začetla a za chvíli jsem se nemohla od děje odtrhnout. Cassandra vytvořila nádherný příběh protkaný temnotou chladného Londýna, Willovými vtipnými poznámkami i poezií. Každý si tu najde to svoje. A co jsem si zamilovala ? Charaktery postav. Willovu odtažitost, Jemovu starost o všechny kolem.. jo, a naprosto zbožňuji Magnuse. Nedostává se mu tolik prostoru jako v Nástrojích smrti (a hlavně v seriálu Shadowhunters), ale i tak tu zkrátka je. A září. Doslova. Tento podsvěťan totiž miluje třpytky. Po rozpadu vztahu s upírkou Camille tajně doufám, že si vybere Willa. Přece jen.. Will je modrooký s černými vlasy.. jako Alec Lightwood. Avšak Willa to táhne trochu jinam - k Tesse Grayové. 
A tady je ten důvod, proč jsem strhla jednu hvězdičku. Theresa je totiž naprosto příšerná. Nemějte mi to za zlé, ale pokud přede mnou leží polomrtvý hoch do půl těla nahý, protože je třeba i smrtelně zraněný, a naše milá Tessa hodnotí to, jak vypadá a to, že nikdy neviděla kluka takto svlečeného.. při vší úctě, toto je otřesné. Hlavní hrdinka je navíc nerozhodná ještě víc než America Singerová ze Selekce. A to jsem si myslela, že to víc nejde (ale Americu mám ráda, to jen abyste neřekli). Rozčilovalo mne neustálé srovnávání Willa s Jemem. U Anděla, vždyť jsou každý úplně jiný! Místy mi připadalo, že má Willa raději kvůli tomu, že je údajně hezčí než James. No dobrá, to je věc názoru. I tak však nejsem schopna ji vystát, takže doufám, že bude v posledním dílu méně protivná, když už si vybrala
A na závěr - obálka. První díl zdobí Will, to už je vám však jistě jasné. Nyní tu máme Jema. A na to jsem přišla jen díky jadeitové hůlce, kterou drží v ruce. Protože - Jem pochází ze Šanghaje, tudíž má mít rysy Asiata. A co teprve stříbrné oči a vlasy? Ouha, ty se někde zapomněly. Jem měl oči i vlasy původně černé, takže to bych přežila.. ale to je tak těžké sehnat Číňana, vyfotit ho a dát na obálku? Já si to nemyslím.. 




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

8 komentářů:

  1. No wow, ty ses teda rozvášnila :D
    Mně osobně Tessa vůbec nevadila, naopak ji mám moc ráda. A že je nerozhodná mi nepřijde. Já bych řekla právě naopak, že na rozdíl od dívek z jiných milostných trojúhelníků nemění názor na každé druhé stránce. Od začátku byla zamilovaná do Willa, ale protože ten se k ní choval hrozně (samozřejmě teď už všichni známe důvod a naprosto to chápeme, ale stejně...), holt ji to nakonec odtáhlo k Jemovi. A i když Willa stále miluje, už složila slib, že si vezme Jema, a ona podle mě není jednou z těch, co by to porušily.
    Každopádně tím se samozřejmě nesnažím změnit tvůj názor, každý jsme jiný a na každého knihy a postavy působí jinak. Mně je jen zkrátka Tessa hodně sympatická :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi první člověk, kterého jsem potkala a který ji má rád. :D

      Vymazat
  2. Tak to si počkej na třetí díl. Co se dozvíš o vztazích hlavní trojice tě možná pobaví. Přesto já mám tuhle sérii moc ráda...

    OdpovědětVymazat
  3. Herdek... Já to ještě nečetla... A podle toho co píšeš a podle toho co si já čtu po chvilkách v knihkupectví, budu mrtvá jestli se mi to už konečně nedostane do rukou :D Ale zase super článek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, jak moc máš ráda Nástroje smrti.. myslím, že tu knížku potřebuješ. :D
      Jinak díky! :)

      Vymazat
  4. Výborná recenze :) Na tuhle sérii se teprve chystám, tak vidím, že se mám na co těšit :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤