2016/10/20

čtvrtek, října 20, 2016 | 11komentářů
štítky

Série: Šepotání
Originální název: Splintered, Unhinged, Ensnared
Žánr: Young Adult fantasy, retelling
Rok vydání: 2015, 2015, 2016
Počet stran: 416, 432, 432
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Magdaléna Stárková

 

,,V Říši divů není nikdo tak úplně sám sebou.."

Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který už její matku připravil o rozum. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět. Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morfeus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?

Po velmi kladných recenzích jsem se rozhodla, že tuto sérii také vyzkouším. Už odmalička zbožňuji Alenčin příběh a hlavně kočku Šklíbu. Kdo by nemiloval huňatou mizící čičinu.. Navíc se jednalo o můj první retelling - převyprávění známého příběhu či pohádky do strašidelnější verze. 
Vzpomínám si, že jsem knihu začala číst hned po jejím vydání loni zhruba v létě. Nakonec jsem ji ale odložila, protože jsem vůbec nechápala, o co se vlastně autorka snaží. Blázinec, obrázky z mrtvých brouků.. co?! 
Po pár měsících jsem se k ní však vrátila s novou nadějí. Po Alyssině příchodu do Říše divů jsem si připadala ještě zmatenější než na začátku. Jakmile se ale objevil Morfeus, věděla jsem, že se mi knížka bude líbit. Morfeus je totiž můra. Tedy, můří muž. Už víte, proč neubližuji můrám, které mi vlétnou do pokoje? Třeba se zrcadlem dostanu do Říše divů! 
Alyssa je sympatická hlavní hrdinka, která skrývá rodinné tajemství. Zach je taktéž milý a hodný - zkrátka kluk, kterého nejde nemít rád. A Morfeus - to je zlatíčko (ne, zlato ne.. nějakej fialovej kámen.. ametyst?). Neustále Alyssu rozčiloval svými poznámkami a Zacha neměl moc v lásce. Jeho sarkasmus přímo vystupuje ze stránek. A je snad jedinou postavou, u které jsem cítila jeho vůni a slyšela jeho přízvuk. No fakt, mluvím pravdu. Tím pádem se stal mojí nejoblíbenější chlapeckou postavou ze všech knih, co jsem kdy četla (nejoblíbenější dívkou je Celaena ze Skleněného trůnu). 
Jelikož však příběh Alenky znám, kniha mi nepřišla nijak zajímavá a některé pasáže jsem i přeskakovala
Knihu jsem četla cca rok zpátky, takže si do detailu nepamatuji děj, ale jen tak pro pořádek - Alyssa se do Říše divů dostala králičí dírou nebo trhlinou v zrcadle, jak tvrdí anotace? 



,,Selvy syští tesknoskuhravě.

Alyssa propadla králičí dírou, zachránila život Zachovi a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea. Teď musí odmaturovat, přežít ples a pak může nastoupit na vysněnou uměleckou školu v Londýně. Všechno by to bylo snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v Říši divů. Pokud Alyssa zůstane ve světě lidí, vystaví nebezpečí všechny, které miluje. Ale když znovu projde králičí dírou, bude čelit smrtící bitvě, jež by ji mohla stát mnohem víc než jen vlastní hlavu. 

Po nepříliš čtivé jedničce jsem se nedokázala dokopat k druhému dílu. Nakonec jsem ho sbalila s sebou na hory, abych neustálé lyžování doplnila nějakou tou oddechovou knihou. 
Divotání je určitě lepší a čtivější než Šepotání. Snad tomu dopomáhá Morfeus na obálce.. kterého jsem si ale představovala úplně jinak. 
Oproti prvnímu dílu, ve kterém se Alyssa vydala do Říše divů - svého druhého domova, se ve dvojce Říše divů dostává do lidského světa. A to fakt můžu! V pasážích, ve kterých Alyssa citovala báseň o Tlachapoudovi, mi běhal mráz po zádech. Svým způsobem je tato báseň děsivá, nemyslíte
Opět tu září Morfeus a nic netušící Zach. Alyssa se dozvídá více o svém dědictví a o šílené Červené královně, která chce ovládnout Říši divů. 
Po dočtení jsem zkrátka nutně potřebovala další díl..↓



,,Proč je havran jako psací stůl?"

Po zdrcující bitvě na školním plese přijala Alyssa své divé šílenství a rozhodla se bojovat za oba světy, které miluje - za svět lidí i za Říši divů. I když to znamená, že musí vyzvat Červenou na závěrečný souboj plný podvodů a intrik. A protože je králičí díra, jediná cesta do Říše divů, zasypaná, musí Alyssa projít zrcadlovým světem do Kdekolijinde, prostoru obydleného mutanty a podsvětnickými vyvrheli. V třetím díle ságy Šepotání se Alyssa a její otec vydávají do srdce magické země a chaosu, aby našli Alyssinu matku, její rytíře a napravili vše, co se stihlo pokazit. Společně se Zachem a Morfeem musí zachránit Říši divů a odvrátit rozklad i zkázu, jež se zrcadlí v každém zrcadle na světě. Ale pokud uspějí a přežijí, opravdu je všechny čeká šťastný konec?

Až teď jsem si uvědomila, že jsem se nevyjádřila ke vzhledu knihy. Určitě jste si podle fotek všimli, že je text uvnitř knihy barevný. Barva textu je stejná jako barva obálky - zelená, fialová a červená. Upřímně jsem čekala, že mi tento detail bude vadit, ale nakonec jsem ho přijala s otevřenou náručí. Navíc díky tomu kniha vyčnívá a činí ji to odlišnou
Pokud se mám ale pozastavit u obálek - nelíbí se mi. Možná u prvního dílu, jinak jsou příšerné. I na Říši divů jsou přeplácané, zvláště u Zrcadlení. 
Nápis na hřbetu i na přední straně knihy se smývá. I když ji nikam nenosíte, název knihy se stane nečitelným

Dost už obalu - přejděme na samotný děj
Autorka tuto trilogii úžasně zakončila - magickým a strhujícím příběhem z Kdekolijinde - země za zrcadlem. Intrikami se to tu jen hemží.
Co se týká milostného trojúhelníku, který nás provází už od prvního dílu - nikdo nepřijde vniveč. Originálně zakončené a pro oba chlapce dostačující
Nedočkavě vyčkávám na Běsnění - povídky, které v češtině vychází koncem října. Jsem zvědavá, co se více dozvím o tajemném Morfeovi.. 




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

11 komentářů:

  1. Na tuto serii jsem taky koukala. Libi se mi prevazne obalky. Ale zatim jsem se k nim neodhodlala. Navic nevim jak by se mi cetlo to barevne pismo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslela jsem, že mi to písmo bude vadit, ale naopak to knihu skvěle doplňuje. :)

      Vymazat
  2. Celou sérii mám staženou ve čtečce. Ty obálky jsou nádherné, ale nechtěla jsem riskovat, že bych si knížky koupila a potom se mi nelíbily.
    Hezká recenze. :)

    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat
  3. Ačkoliv Alenku mám ráda, tak takhle série mě zatím nějak neláká :D. Ale vsadí mse, že si j ičasem stejně přečtu :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  4. Obálky vypadají doopravdy úchvatně, myslím, že jako oddechové čtení by to nemuselo být špatné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednička je nejmíň akční ze všech tří dílů :)

      Vymazat
  5. Tuhle sérii už sleduju hodně dlouho, ale pořád jsem nějak nebyla schopná se k ní dostat... i když má všude tak dobrá hodnocení :D

    Lory Humble × TICHÝ ODPOR

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem si teď přečetla jen recenzi na Šepotání, která na mě už dost dlouhou dobu smutně kouká a já na ní pořád nemám čas :( každopádně Morfeus mi těmi sarkastickými poznámkami připomíná hodně Jace z Nástrojů smrti.. :D

    http://strelencino-knizni-doupe.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤