2016/07/20

středa, července 20, 2016 | 20komentářů
štítky


Strach seká hlouběji než meče

Jako strážce severu považuje lord Stark za prokletí, když ho král Robert pověří úřadem pobočníka vladaře a vyšle ho na jih, odkud se zatím nikdo z jeho rodiny nevrátil. Bezejmenní staří bohové nemají na jihu žádnou moc, Starkova rodina je brzy rozdělena a pobočník sám je polapen do sítě nebezpečných intrik. Ba co hůř, v exilu ve Svobodných městech za mořem dospěl pomstou posedlý chlapec. Jako dědic šíleného Dračího krále, jehož rodina byla vyvražděna, si dělá nárok na trůn. A na severu, tam za Zdí, kde člověk nemůže nikdy říct, co je živé a co ne, se mezitím houfují mrtvé armády Jiných, které vyčkávají na konec léta a nadvládu dlouhé zimy. Příběh zrady a ambicí, lásky, čar a kouzel může začít. ZIMA PŘICHÁZÍ!



Myslím, že tuto knihu netřeba představovat, i tak jsem si však neodpustila vypsat anotaci i sem.
Neměla jsem problém se začíst - což jsem popravdě nečekala. U epických fantasy (například u Písně krve) se tento problém u mě objevil. Tady však ne. Postavy postupně přibývaly, prostředí bylo opravdu dobře popisováno. Místy mě napadalo, že by snad Martin měl začít psát básně. Jedním slovem: nádhera.
Takovou hlavní postavou v této knize je lord Eddard (Ned) Stark ze Zimohradu. Což, jak jsem nedávno zjistila, v seriálu není. Tam se hlavní role ujmul jeho nemanželský syn Jon Snow. A samozřejmě Daenerys Targaryen.
Pokud bych si měla vybrat, nejvíce jsem si oblíbila zmíněné tři hrdiny a malou Aryu Stark, dceru Neda. Proto mě také hodně zamrzelo to, co se stalo Nedovi. Nedokážu si však vybrat jasně nejlepší postavu - mám ráda skoro všechny. Ale vážně jenom skoro. Určitě bych taky měla zmínit khala Droga či statečného Robba Starka. A nemohu zapomenout na Ducha!
Jo, jde vidět, že mám Starky fakt ráda. :D Celkově jim fandím v boji o Železný trůn.
Během prázdnin bych chtěla zhlédnout celý seriál, který je - podle toho, co jsem zatím zjistila- jiný než kniha. Teda, zčásti. Já mám vlastně vyspoilerovaný celý Jonův osud. Nesnáším. Spoilery. Fakt. A také vím, kdo všechno zemře. Bohužel. Ne že bych spoilery vyhledávala. Spíš na ně narazím tak různě na internetu. Jo, internet je i temné místo. Pořád ale tak nějak nechápu, proč se G.R.R.M. rozhodl v seriálu pozabíjet polovinu postav a v knize ne. Osvětlí mi to prosím někdo?
Fjů, ta recenze je delší než jsem čekala. No nic, jdu se dívat na seriál. Vy mi mezitím můžete napsat nějaký pěkný komentář. :)


Série: Píseň ledu a ohně
Originální název: Game of Thrones
Žánr: Fantasy romány, epické fantasy
Rok vydání: 2011, 1.vydání originálu 1996
Počet stran: 850
Nakladatelství: Talpress



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This

20 komentářů:

  1. Jelikož seriál se mi tolik nelíbí, přemýšlím o přečtení knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zatím zhlídla jenom první sérii (=první kniha), a líbí se mi to moc. Uvidím, jak to bude dál. :D Každopádně knížku si přečti, je fakt skvělá. Je teda lepší si ji přečíst někdy o prázdninách nebo tak, protože je fakt dlouhá. :D

      Vymazat
  2. Pan autor se inspiroval skutečnou Válkou růží. Možná proto tak nemilosrdně zabíjí své postavy. Ale ono by to pak nebylo tak věrohodné, kdyby klaďáci všichni přežili :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hru o truny mam opravdu rada, sleduji serial a aktualne ctu tento dil, jsem zvedava jak se mi nakonec bude libit :-)
    www.fantasyalatriel.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se, že hra o trůny stále jde mimo mě a to jak v seriálové, tak i knižní podobě. Nicméně jsem knihu koupila sestře k narozeninám, tak si ji pak asi půjčím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jí taky dlouho odolávala, ale pak mi ji kamarádka koupila k narozeninám.. a už to jelo. :D

      Vymazat
  5. Hra o trůny je taková "stará, dobrá klasika", která nikdy neomrzí! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo, Game of Thrones je prostě srdcovka. Knihy jsem přečetla sice jen kousek, ale je napsaná krásně. Mě prostě jen nebaví číst něco, co už jsem viděla zfilmované nebo v seriálu. Ale mám doma knihy všechny. :D To je škoda, že máš všechno vyspoilerované. Ale myslím si, že to člověka dostane když to vidí i přes to, že ví, co se stane. :)
    KattyLife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda.. 1.série se mi líbila i přes spoilery. :)

      Vymazat
  7. Ten seriál jsem v životě neviděla, ale ta knížka vypadá zajímavě!!

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem za půlkou třetí série seriál - nemůžu říct, že bych ten seriál nějak hltala, upřímně si skoro vůbec nepamatuju jména postav, ale dívá se na to docela dobře, Knížka je jiná, to se obecně ví, ale já bych se do jejího čtení asi nedala.

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  9. nojo, ty nesrovnalosti knížka/seriál :D
    já se teda přiznám, že na seriál sem přestala koukat po první sérii (ne, že by se mi nelíbil, byla tam pauza a já se na to už od tý doby nekoukla :D), ale knížku bych si klidně přečetla :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tusim, ze knizka je lepsi nez serial.. Nebo ja to tak vzdy mam :) Co si myslis Ty? Jinak se jiz dlouhou dobu odhodlavam knizku koupit a zacit to cist, jen ten cas.. :)
    www.lucyjirak.com

    OdpovědětVymazat
  11. I remember the first time I picked up the first book of this series and I couldn't put it down. book 1 and 3 are my favourites.

    OdpovědětVymazat

Užívejte dne. Mám vás ráda! ❤